25 februari 2021

Logchies bouwt statusrobot: bewoners realtime geïnformeerd

De statusrobot zorgt voor afname van de administratieve last, een gestroomlijnder proces van de reparatieverzoeken en een verbeterde klanttevredenheid.

Afgelopen jaar heeft Logchies een intentieverklaring getekend met opdrachtgever Bouwinvest en vastgoedbeheerder VB&T voor het totale onderhoud, zoals planmatig onderhoud, mutatie onderhoud en dagelijks onderhoud van 3.500 verhuureenheden, waarvan de helft van de verhuureenheden in onderhoud bij Logchies. Een van de wensen van de opdrachtgever is minder administratieve handelingen en het gestroomlijnder laten verlopen van de reparatieverzoeken met als doel het verhogen van de klanttevredenheid.

Inzet Statusrobot zorgt voor focus op bewoners

De inzet van de statusrobot (RPA robotic process automation) zorgt voor reductie van dubbel werk, afname van faalkosten in de keten, vermindering van administratieve last en meer inzicht in de status van reparatieverzoeken. Doordat het gestandaardiseerde werk door de robot wordt uitgevoerd ervaren bewoners meer transparantie omtrent de status van geplande werken en is er meer tijd om aandacht te besteden aan de servicegerichtheid van de dienstverlening.

Meer transparantie voor alle partijen

Logchies ICT Manager Jan van der Kolk: “Wanneer in het verleden een opdracht binnenkwam, duurde het enkele dagen voordat de informatie handmatig in alle systemen was verwerkt en de bewoner op de hoogte was gesteld van de planning. De lange doorlooptijd maakte het lastig voor het klantcontactcentrum van VB&T om bewoners een correcte en tijdige statusupdate te geven, of te zorgen voor het juiste antwoord op plannings- en reparatievragen. De inzet van de statusrobot zorgt ervoor dat we geen tijd meer verliezen aan het manueel invoeren van projectdata in de in- en externe systemen en dat de data in de verschillende systemen wordt gesynchroniseerd, zodat alle partijen real time inzicht hebben in de status van de projecten.”

Faalkosten verminderen door robotisering

De afgelopen tijd zijn we voor VB&T en Bouwinvest bezig geweest met het optimaliseren van het proces. We zien steeds meer mogelijkheden om gestandaardiseerd werk door de robot te laten uitvoeren. Met moderne robotsoftware kunnen wij snel een robot bouwen, dit hebben we inmiddels voor meerdere opdrachtgevers, zoals Rochdale en de Alliantie, gedaan. De robot doet het werk niet alleen veel sneller, het proces verloopt ook volledig foutloos. Faalkosten in de keten worden verminderd en het levert sneller realtime informatie op richting bewoners wat weer zorgt voor een hogere bewonerstevredenheid.

---------------------------------------

Meer informatie?
Graag bespreken we ook met u wat wij kunnen betekenen op het gebied van robotisering. Neem contact op met Cor Been via telefoonnummer 06-30837204 of e-mail: corbeen@logchies.nl.

Bekijk hier de volledige nieuwsbrief van maart 2021

Deel dit bericht
3 meest recente artikelen
29 april 2021
Een puzzelstuk voor Stichting ALS draagt bij aan oplossing
Door te doneren aan Stichting ALS draagt Logchies bij aan een stukje van de grote puzzel voor de oplossing van ALS.
Lees meer »
19 maart 2021
Veilig werken én een veilig thuis: Doe mee met de test!
Bewust Veilig op de werkvloer en thuis! Doe ook de online veiligheidsscan en ontvang tips van de veiligheids-coördinator.
Lees meer »
18 maart 2021
Samenwerking wordt meetbaar met Team Performance Meting
Hoe effectief is jouw team, hoe verloopt de samenwerking en wat zijn de ontwikkeldoelen? Dit wordt inzichtelijk door een team performance meting.
Lees meer »
Wilt u meer weten over onze dienstverlening?
Wij hebben alle kennis in huis op het gebied van totaalonderhoud. Onze producten en diensten stemmen wij af op uw behoefte. Wij denken graag mee en leveren maatwerk, zowel inspanningsgericht als resultaatgericht. Bel voor een informatief gesprek met Cor Been via 0251-264083 of 06-30837204, of vul uw gegevens in op het contactformulier, dan nemen wij even contact met u op.
Wij denken graag met u mee!